tisdag 16 augusti 2011

Västboloppet!


I söndags var det linjelopp som skulle köras. 5 varv på en 18 km bana. Banan är ganska tuff, med en hel del inslag av grusvägar. För andra gången denna säsongen så startade vi tillsammans med H-juniorerna, och vilken skillnad. Så fort mastern släpptes, blev det hårdkörning direkt av killarna. Klungan splittrades upp rejält i många smågrupper. Mina ben var inte alls i någon bra form denna dag, och redan på det första varvet hade jag känningar i ryggen, som jag haft en hel del probem med denna säsongen. Totalt 2 varv blev det för min del innan jag blev tvungen att stiga av. Riktigt besviken. Men bara bita ihop och ta nya tag!
Ser ut som att jag tappade en placering i Sverigecupen, och hamnar på en 8:e plats totalt. Målet va topp 10 så jag är ändå ganska nöjd! J

Nu är det dags att köra intervaller med grabbarna. Tisdagsträningarna brukar va riktigt tuffa, så nu blir det nån timmes laddning, sen fullt ös! 




(Bild från race i Stockholm, nöjd bronsmedaljör direkt efter målgång.)

// Madde 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar