lördag 13 augusti 2011

Då va det dags!


Efter ett litet uppehåll i tävlandet sedan SM under midsommar var det idag dags att nåla på sig nummerlappen och racea lite igen. Just nu sitter jag i en husvagn i Burseryd, dubbelhelg och årets sista 2 deltävlingar i Sverigecupen. Har precis  avverkat middagen med en hel drös med Boråsare. Trevligt värre!  

Så till dagens tävling. Idag va det GP som stod på programmet. Ett varv på 2,2km som skulle köras 12 gånger. 20 tjejer stod på startlinjen. Det blev full fart från start. Hade bestämt mig för att köra på så hårt jag kunde och se hur länge det skulle räcka, då jag just nu inte känner att jag är i nån livs form direkt. Med adrenalin pumpandes i benen hamnade jag ganska snabbt längst fram. Kanske inte jättesmart, men just då kände jag mig pigg. Dock inte lika pigg efter den härligt sugande kyrkbacken. Det blev ganska ojämn körning de flesta av varven, med en och annan attack. Tycker det är ett riktigt roligt varv, som passar mig ganska bra. En rejäl uppför, följt av en ganska lång utförslöpa och sedan en lång raksträcka innan det är dags att varva.
Resultatsmässigt var det ingen höjdartävling, hade hoppats på att plocka några poäng i sverigecupen, där jag just nu ligger på en 7:e plats. Men,men jag är ändå ganska nöjd. Försökte hänga på på några attacker, dock tog det nog lite för hårt på mina krafter. Men kunde ändå rulla i mål med klungan. 

Nu blir det benen i högläge för imorgon är det dags att köra ett linjelopp på 9 mil. Trevlig kväll på er! 

// Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar